Marketing English: Online marketing a sociální média
Znát alespoň základní pojmy v online marketingu a sociálních sítích je v dnešní době digitalizace už nutností. V aktuálním článku marketingové angličtiny jsme proto pro vás i tentokrát sestavili výběr užitečných slovíček a frází, které se vám k tomuto tématu mohou hodit.
Slovíčka
social media | sociální sítě |
| landing page | cílová (webová) stránka |
media content | mediální obsah |
| embrace | osvojit si, přijmout, využít |
campaign | kampaň |
| narrative, story, tale | příběh, vyprávění |
ad/advertising | reklama |
| website optimization | optimalizace webových stránek |
organic/paid reach | organický/placený dosah |
| efficiency | efektivita |
impression | zájem |
| advertise | inzerovat |
followers | sledující (uživatelé), odběratelé (obsahu) |
| display (an ad) | zobrazit (reklamu) |
users | uživatelé |
| interact | spolupracovat |
Marketingové termíny a zkratky
Procvičte se v překladu.
- SEO – Search Engine Optimization – the process of choosing targeted keywords related to your site. It helps ensure that the site places well when those keyword phrases are searched on the Internet.
- Link Building – the process of linking to other websites or different pages/sections of one particular website.
- Bounce Rate – the % of visitors to a website that leave immediately without clicking or interacting with any portion of the page.
- PPC - Pay-Per-Click – an online advertising model to direct traffic to websites, where advertisers pay the hosting service when their ad is clicked.
- CTR - Click-Through-Rate – the ratio of how many times an advertisement was clicked on, versus how many times it was shown. It is calculated by dividing the ad’s clicks by the ad’s impressions.
Trendy v online marketingu
Social media is embracing new ways allowing people to tell their stories and share them with the whole world.
Sociální média využívají nové způsoby, které lidem umožňují vyprávět své příběhy a sdílet je s celým světem.
Narratives reflect what a brand’s community is saying about the product.
Vyprávění odráží, co komunita značky říká o produktu.
Putting a real, human face to a brand is key in building trust and loyalty of customers.
Propojení skutečné lidské tváře se značkou je klíčem k budování důvěry a loajality zákazníků.
Influencers are social media figures who gather a defined community around themselves. Influenceři jsou osobnosti sociálních médií, které kolem sebe sdružují určitou komunitu.
Video is one of the most entertaining and addictive forms of content online.
Video je jednou z nejvíce zábavných a návykových forem online obsahu.
Věděli jste, že pro naše klienty překládáme také příspěvky na blogy a sociální sítě? S propagací vaší značky v cizích jazycích rádi pomůžeme i vám. Domluvte si s námi schůzku, kde probereme vaše potřeby a představy.